onsdag 15. juli 2015

Sommerplaner

Kun tre dager igjen før ferie. Smaker på ordet. Ferie. Gleder meg. Legger planer.

4 lange uker på favorittplassen!

Så hva skal jeg gjøre i år?

Jo, jeg skal gå fine og lange turer!

Favorittruter fra Herand:

Tostøl - Området fra parkeringen nedenfor Grimenuten, og innover i fjellet. Mange ruter her!
Nydelig utsikt fra turens start!
Utsikt fra Samlen
Samlen - Lokal utkikkspunkt (Alternativ kortere rute)
Samlen rundt - Herlig tur i unikt kulturlandskap
Haugsvarden - Særpreget tur, bratt, spennende og flott utsikt
Unndal - Samland - Utrolig effektiv treningsrunde
Magisk på kulturstien
Kulturstien - fast runde hvert år. Perfekt kort-tur.





















Jeg skal lage mitt første Zumba-program!

Jeg har tjuvstartet litt og laget min første koreografi helt på egen hånd. Men jeg skal øve inn noen kjente låter, filme, teste ut, finne sanger og rett og slett kose meg med musikk, bevegelser, dans og moro.

Også skal jeg sy og strikke!
Jeg tar med meg symaskinen og masse klær som er for stort eller som jeg ikke bruker og i beste Jenny Skavlan-ånd skal jeg fikse og mekke, sy inn og sy om. Kanskje fornyer jeg litt på gardinfronten også.

For å få best mulig resultat så bør man ha en skredderbyste og takk til Youtube så har jeg funnet en måte å lage dette på - enkelt og billig. Her kommer det massiv bildedokumentasjon!




Av strikkeprosjekter så har jeg også en del på gang. Jeg skal bli grandtante til jul, så her er det klart at gammeltante må slå til med det fineste babytøyet. Jeg skal også lage en forlengelse på en kjole til datteren til en kollega.

Leselisten er også lang i år, som alltid. 
Flere favorittforfattere kommer med nye bøker i sommer og de er bestilt for nedlastning på Kindle.

Håper selvfølgelig på godt vær, men det er alltid mye å finne på selv om det regner.

Fire lange uker. Ferie. Smaker på ordet. Gleder meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar