mandag 22. august 2011

En sommer går mot høst

Gurimalla sånn en fin sommer vi har hatt - tross alt.


Superduperfest den 11. juni med et søkkelass med gode venner. 80 flasker vin, 36 glass med cognac og 12 flasker champis sier sitt om stemningen i 2-tiden da bussen gikk via Lesterud til Sandvika og Asker.


Eller - egentlig begynte det jo før dette med en vidundelig Paris-tur sammen med Anne! Sightseeing, shopping og masse god mat og vin. :)









Så reiste Jakob og jeg til London i begynnelsen av juli og opplevde en masse! Jeg personlig tror jeg godt ville egnet meg som en av Henrik VIII hustruer (fortrinnsvis som Anne Cleve som endte som kongens "søster" og levde herrens glade dager etter annuleringen).






Så kom vi hjem og vår elskede Ida var kommet for å være med til Hardanger. En velsignet gjest som bare gjorde det som måtte gjøres og var med på nesten alt. Vi håper hun snart kommer igjen eller at vi kan besøke henne.










Så skjedde det utenkelige. Vi lyttet og så med vantro det som utspilte seg på nyhetene. Ida fikk bøttelass med eposter og meldinger fra bekymrede venner og familie over dammen. Vi lagde kort i sommer, håndlagde scrapbook-kort og et av de vi lagde ble lagt foran Domkirken av min mor, sammen med roser fra oss alle.


Vi fant kantareller og multer, vi plukket solbær, bjørnebær og bringebær, vi klatret opp på fjell og gikk rundt fjell, så ørn og måker og katten sloss med anda "Sinnataggen".

Vi har vært på fest i Valdres og syklet nesten 60 km over fjellet som oppvarming til festen og snart er Jakob 10 år.

Hvilken sommer det har vært. Nå er det snart høst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar