søndag 14. februar 2010

Søndag

Ute er det vinter. Det er grå skyer, ganske mildt. Jeg burde vært ute på ski. Jeg burde i det minste gå meg en tur. Jeg burde i hvertfall satt på en maskin eller tre med klær, jeg burde ryddet litt og kanskje strøket litt tøy. Jeg burde ha forberedt middag, jeg burde har jobbet litt slik at jeg er i forkant av stresset i morgen tidlig.

Burde, burde, burde. Er det ikke det denne VG-reklamen handler om? Jeg leser bare VG på nett, men helg for meg har blitt en totalutladning der jeg ikke orker tanken på alt jeg "burde" gjøre.

Nå er ikke dette helt uvanlig i februar, det skal sies. I april er det bedre og i mai strutter jeg av energi. Nå bare gleder jeg meg over at det drypper fra taket og at sola varmer i solveggen. Det går mot vår og jeg gleder meg til åpne verandadører og soltørket tøy som vaier i vinden.

Og om 5 dager kan vi sette på varmen i gulvet på badet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar